در خیابان درحال عبور هستید، به اطراف نگاه میکنید، اطرافتان پر از بنرهای تبلیغاتی است، به کدامیک نگاه میکنید؟ شاید بگویید هیچکدام؟! اما گاهی یک تابلو شما را مجبور میکند چند لحظه و یا حتی دقایقی به آن خیره شوید. چه چیز شما را مجذوب این تابلو کرده است؟...
تبلیغات سهم مهمی در فروش هر کالایی دارد. امروزه کاتالوگها، بنرها، بروشورها، فیلم های تبلیغاتی و... بسیار گسترده تر از قبل مورد استفاده میگیرد. اما چشم مردم به این تبلیغات ها عادت کرده است و اغلب بدون توجه به آنها از کنار آنها میگذرند.
فقط تعدادی از این تبلیغاتها هستند که میتوانند توجه ما را جلب کنند، و آنهایی هستند که از زیبایی بصری بالاتری برخوردار باشند. این گرافیک است که شما را مات یک تصور میکند. یک محصول نه چندان با کیفیت با یک تبلیغات زیبا بیشتر از محصولی از همان نوع و با کیفیت بهتر اما با یک تبلیغات عادی مورد توجه قرار میگیرد.
به عنوان مثال به سیگارهای آمریکایی توجه کنید. سیگارهایی که حتی سازندگان آن نیز به مضر بودن آن اذعان دارند، اما با طرحی زیبا روی جلدشان و تبلیغات های گسترده به چه سودهایی که نمیرسند. این درحالی است که محصولات ما به دلیل نداشتن بسته بندی زیبا و با طرح گرافیکی چشم نواز آنچنان که باید سهمی در بازارهای جهانی ندارند.
پس یادتان باشد: گرافیک را از یاد نبر!