تیکت در سامانه پشتیبانی به معنای برچسب زدن است.
تیکت توسط کاربران سامانه ایجاد و توسط کارشناسان پاسخ داده میشود. وضعیت ابتدایی تیکت «باز» است و به این معنا است که به پرسش/درخواست کاربر پاسخ داده نشده است. پس از پاسخ کارشناس، وضعیت تیکت به حالت «پاسخ داده شده» تغییر خواهد کرد. در صورتی که کاربر از پاسخ کارشناس به نتیجه مورد نظر خود نرسیده باشد، مجددا بر روی همان تیکت پرسش بعدی خود را مطرح خواهد کرد و تیکت مجددا به حالت «باز» تغییر وضعیت میدهد.
این روند تا اطمینان از دریافت پاسخ مناسب ادامه خواهد داشت و در نهایت تیکت به صورت خودکار به حالت «بسته» تغییر وضعیت خواهد داد. وضعیت بسته به این معناست که کاربر پاسخ پرسش یا درخواست خود را از کارشناسان دریافت کرده است.
* کلیه این فرآیند از طریق رایانامه به کاربر اطلاعرسانی میشود.